Search

Deutscher Bildungsserver Bildungsserver

Ariadne path:

content

Ebner, Martin

Learning Analytics.

Eine Einführung.

h t t p s : / / w w w . r e s e a r c h g a t e . n e t / p u b l i c a t i o n / 3 3 1 3 1 9 4 1 7 _ L e a r n i n g _ A n a l y t i c s _ - _ e i n e _ E i n f u h r u n gExterner Link

"Learning Analytics ist ein sehr junges Forschungsgebiet aus dem Bereich der Bildungsinformatik und versucht durch das Sammeln und Gegenüberstellen von Daten Unterstützung im Lernprozess zu geben. Dieser Beitrag gibt eine Einführung und stellt die wesentlichen Aspekte, kritischen Punkte, Ziele und Methoden vor. Weiter soll dabei ein Bezug zur berufsbildenden Schulpraxis geschaffen werden." (Autorenreferat; BIBB-Doku).

"Learning Analytics (LA) is a very young research area in the field of educational informatics. It tries to provide support in the learning process by collecting and comparing data. This article provides an introduction and introduces the essential aspects, critical points, goals and methods of LA. Furthermore, a connection shall be established with vocational school practice." [Abstract: Author's information translated by editors of Education Worldwide].

Keywords

New media, General education school, Learning, Learning process, Computer-aided instruction, Data evaluation, E-learning, Process analysis,

Quelle In: Bildung und Beruf, 2 (2019) 2, S. 46-49, URL des Volltextes: https://www.researchgate.net/publication/331319417_Learning_Analytics_-_eine_Einfuhrung
Beigaben Literaturangaben
Language deutsch
Document type Journal Articles
ISSN 2511-1353

Share content on social platforms (requires javascript)

Teile diese Seite:
  • external link, opens in new tab: Mastodon
  • external link, opens in new tab: Facebook
  • external link, opens in new tab: X
  • external link, opens in new tab: Whatsapp
  • external link, opens in new tab: LinkedIn
  • Externer Link, öffnet Mailanwendung: E-Mail
  • Copylink: URL in Zwischenablage