Search

Deutscher Bildungsserver Bildungsserver

Ariadne path:

content

Michaud, Kim; Scruggs, Thomas E.

Inclusion in the United States: theory and practice.

h t t p s : / / w w w . a c a d e m i a . e d u / 1 8 9 4 4 5 4 / I n c l u s i o n _ i n _ t h e _ U n i t e d _ S t a t e s _ T h e o r y _ a n d _ P r a c t i c eExterner Link

Der vorliegende Aufsatz gibt einen Überblick über die Geschichte der Inklusion im Bildungsbereich in den Vereinigten Staaten. Der Fokus liegt dabei auf bildungspolitischen Entwicklungen und Entscheidungen, sowie auf einer kurzen Diskussion darüber, was eigentlich unter Inklusion zu verstehen sei. [Zusammenfassung: Redaktion Bildung Weltweit].

The present article provides an overview over the history of inclusion in education in the United States. It has a focus on the development and decisions in educational policy and a short discussion of the meaning of the term 'inclusion'. [Abstract: Editors of Education Worldwide].

Keywords

History of educational activities, Educational policy, Law of parents and child, School, School desegregation, Handicap, Special education for the handicapped, Inclusion, United States of America,

Quelle Aus: What Works in Inclusion? Berkshire: Open University Press (2012) S. 20-30, URL des Volltextes: https://www.academia.edu/1894454/Inclusion_in_the_United_States_Theory_and_Practice
Language englisch
Document type Sammelwerksbeitrag
ISBN 0-335-24468-8; 978-0-335-24468-3

Share content on social platforms (requires javascript)

Teile diese Seite:
  • external link, opens in new tab: Mastodon
  • external link, opens in new tab: Facebook
  • external link, opens in new tab: X
  • external link, opens in new tab: Whatsapp
  • external link, opens in new tab: LinkedIn
  • Externer Link, öffnet Mailanwendung: E-Mail
  • Copylink: URL in Zwischenablage