Search

Deutscher Bildungsserver Bildungsserver

Ariadne path:

content

Weishaupt, Horst; Baethge, Martin; Füssel, Hans-Peter; Hetmeier, Heinz-Werner; Rauschenbach, Thomas; Rockmann, Julrike; Seeber, Susan; Wolter, Andrä

Education in Germany 2012. An indicator-based report including an analysis of arts education throughout the life course. Summary of important results.

h t t p s : / / w w w . b i l d u n g s b e r i c h t . d e / e n / a r c h i v e / t h e - n a t i o n a l - r e p o r t - o n - e d u c a t i o n - 2 0 1 2 / s u m m a r y 1 2 . p d fExterner Link

Zusammenfassung des 4. Bildungsberichtes für Deutschland. Im zweijährigen Rhythmus werden im Auftrag von BMBF und KMK von der Autorengruppe Bildungsforschung datengestützte Ergebnisse zum gesamten Bildungssystem in Deutschland präsentiert. Ergänzt werden die Angaben zur vorschulischen, schulischen und tertiären Bildung durch den Schwerpunkt "kulturelle Bildung im Lebenslauf".

The national report on education periodically presents a major empirical review which covers the entire German education system. Published every two years, each report provides indicator-based information about the general conditions, features, results and output of education processes. The reports analyse the entire structure of the education system from early childhood education and school education to vocational training, higher education and adult education. Each volume includes further indicators for additional subject areas - the fourth volume adds a focus on cultural education throughout the lifecourse.

Keywords

Culture, Educational research, Monitoring, Education system, Educational policy, Life-long learning, Cultural education, Cultural education, Quality, Germany,

Quelle Bielefeld: W. Bertelsmann GmbH (2012), 26 S., URL des Volltextes: https://www.bildungsbericht.de/en/archive/the-national-report-on-education-2012/summary12.pdf
Beigaben Abbildungen
Language englisch
Document type Monographie

Share content on social platforms (requires javascript)

Teile diese Seite: