Suche

German Education Server Eduserver Gebärdensprache DGS-Button Leichte Sprache LS-Button
Erweiterte Suche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Assuring quality in education.

Policies and approaches to school evaluation in Europe.

h t t p s : / / d o i . o r g / 1 0 . 2 7 9 7 / 6 7 8Externer Link

h t t p s : / / e d u d o c . c h / r e c o r d / 1 1 5 8 9 2Externer Link

h t t p s : / / d o i . o r g / 1 0 . 2 7 9 7 / 6 5 5 3 9Externer Link

h t t p s : / / o p . e u r o p a . e u / d e / p u b l i c a t i o n - d e t a i l / - / p u b l i c a t i o n / 4 a 2 4 4 3 a 7 - 7 b a c - 1 1 e 5 - 9 f a e - 0 1 a a 7 5 e d 7 1 a 1 / l a n g u a g e - e nExterner Link

Der Bericht analysiert zwei Arten von Schulevaluation im Primarbereich und im Sekundarbereich: externe Schulevaluation, die von Prüfern, die nicht der Schule angehören, durchgeführt wird und interne Schulevaluation, ausgeführt von Mitgliedern oder Mitarbeitern der betroffenen Schulen. Der Bericht enthält länderspezifische sowie europaweit vergleichende Beschreibungen.

"This report analyses the structures and organisation of school evaluation in primary and compulsory secondary level. It covers all EU Member States, as well as Iceland, Norway, the former Yugoslav Republic of Macedonia, and Turkey. Schools form the basic building blocks of education and training systems, and school evaluation is an important way to monitor and improve their quality, as well as to enhance the quality of education at large. The report analyses the two major types of school evaluation: external evaluation, conducted by evaluators who are not staff members of the school concerned, and internal evaluation, performed primarily by members of its staff. The report contains country-specific descriptions and a comparative review of school evaluation in Europe." [Abstract: Site editor's information].

Schlagwörter

Bildungsqualität, Evaluation, Schule, Unterrichtsqualität, Externe Evaluation, Interne Evaluation, Kriterium, Inspektorat, Ausland, Schweiz,

Quelle Luxembourg: Publications office of the European Union (2015), 208 S., URL des Volltextes: https://doi.org/10.2797/678; https://edudoc.ch/record/115892; https://doi.org/10.2797/65539; https://op.europa.eu/de/publication-detail/-/publication/4a2443a7-7bac-11e5-9fae-01aa75ed71a1/language-en
Reihe Eurydice Report
Sprache englisch
Dokumenttyp Monographie
ISBN 978-92-9201-655-5; 978-92-9201-658-6; 978-92-9201-720-0
DOI 10.2797/678
10.2797/65539
Erfasst von Informations- und Dokumentationszentrum IDES, Bern
Update 2015/2

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: